Ciekawe artykuły
O wzrokowcach i słuchowcach mówi się nieustannie. Natomiast kinestetycy wydają się najbardziej pomijaną grupą, jeżeli mowa o sposobie nabywania umiejętności. A przecież ruchliwi uczniowie również posiadają predyspozycje, które nauczyciel i rodzic z łatwością mogą wykorzystać w procesie nauczania. Więcej: Edustrefa
„Jestem rodzicem dziecka z dysleksją”- broszura w formie pdf pod red. M. Bogdanowicz z najważniejszymi informacjami i wskazówkami do pracy: jestem-rodzicem-dziecka-z-dysleksja.pdf
Historia chłopca autystycznego, którego mama nauczyła pisać: „Mamo, powiedz pani, że nie jestem głupi” czyli przebudzenie Janka jak z amerykańskiego filmu – Gloswielkopolski.pl
Masaż Willbarger to szczotkowanie ciała plus kompresja stawów (dociski stawowe), co ma na celu dostarczenie do mózgu (a konkretnie poprzez układ siatkowaty, który reguluje nasze pobudzenie i hamowanie) poprzez układ dotykowy i proprioceptywny odpowiedniej ilości bodźców… Więcej: Maciejka: Masaż…i nie tylko…
Skąd się bierze bunt lub wycofanie u dzieci?
„Mam Zespół Aspergera”- podręcznik dla uczniów i nauczycieli w formie pdf: calosc-page.pdf
Czytanie – czytanie_rozumienie.pdf
Co ma największy wpływ na osiągnięcia uczniów? | Centrum Edukacji Obywatelskiej
Jak interpretować opinię o dysleksji – prof. Marta Bogdanowicz – YouTube
Czego dowiedzieliśmy się, gdy Jonathan zaczął mówić
Wskazywanie wzrokiem i korzystanie z e-tranu
przeglad_aktywnych_metod_nauczania – przeglad_aktywnych_metod_nauczania.pdf
Twoje dziecko nie chce założyć butów, a Ty już musisz wychodzić? Rozrzuca zabawki i nie chce ich posprzątać? A może bije inne dzieci w piaskownicy? A najpewniej robi wszystkie te rzeczy i jeszcze wiele, wiele innych, które działają Ci na nerwy, a jednocześnie wyzwalają w Tobie takie wewnętrzne przekonanie, że coś powinnaś zrobić, jakoś zareagować, nauczyć, że tak nie można. Co wtedy? Czemu kary i nagrody nie działają i co robić zamiast – Nasze Kluski
Autyzm, zespół Aspergera, opóźniony rozwój mowy, ADHD czy może za dużo telewizji? Tablet i telewizja dla dziecka? Nowe wytyczne! Tablet i telewizja dla dziecka? Nowe wytyczne!
Na czym polega podejście konstruktywistyczne?
Obserwacja pedagogiczna a oczekiwania pedagoga | Fundacja Rozwoju Dzieci im. J.A. Komeńskiego
Parę słów o behawioryźmie – Portal edukacyjny Perspektywy
Co wpływa na relacje w klasie.pdf
Tablet i telewizja dla dziecka? Nowe wytyczne!
Wychowanie bez porażek – trudności wychowawcze w domu i w szkole – 8189.pdf